Kedves Szülők!
A levél célja, hogy Önök tájékoztatást kapjanak arról, hogy a nógrádi Dr. Hesz Mihály Általános Iskola milyen lehetőségeket kínál az iskolába lépő gyermekeknek tehetségük, személyiségük kiteljesedéséhez....
Ismertető (lapozható prospektus)
Tájékoztatás az első osztályba...
Közlemény a 2025/2026. tanévre...
1. óra: 08:30 - 09:15
2. óra: 09:25 - 10:10
3. óra: 10:30 - 11:15
4. óra: 11:25 - 12:10
5. óra: 12:20 - 13:05
6. óra: 13:10 - 13:55
7. óra: 14:00 - 14:45
1. óra: 08:30 - 09:10
2. óra: 09:20 - 10:00
3. óra: 10:15 - 10:55
4. óra: 11:05 - 11:45
5. óra: 11:55 - 12:35
6. óra: 12:40 - 13:20
7. óra: 13:25 - 14:05
Felkészülünk a vers-és prózamondó, valamint szépkiejtési versenyeken való eredményes részvételre. A könyvtári olvasópályázatok elkészítése során gyakoroljuk a szövegalkotást. Színdarabot próbálunk. Sok-sok játékos nyelvi feladattal, érdekességekkel, rejtvényekkel ismerkedünk meg, így játszva tanulunk és tanulva játszunk.
Pauer Csilla és Kukelné Virsinger Lívia
Magyar nyelv és irodalom tantárgyakból 8. osztályos tanulók számára, célunk az anyanyelvi ismeretek rendszerezése, az új tananyag lemélyítése, a helyesírás tökéletesítése, a szövegértés és szövegalkotás fejlesztése, közmondásaink, szólásaink alaposabb megismerése, és sok játékos nyelvi feladat révén a kreatív nyelvhasználat kialakítása a sikeres központi felvételi vizsga teljesítése érdekében.
Pauer Csilla és Kukelné Virsinger Lívia
Ezeken az órákon készülünk a Simonyi Zsigmond helyesírási versenyre. A feladatlapok töltése mellett tollbamondást írunk, gyakoroljuk a nehezebb helyesírású szavakat diktálás, másolás által és digitális eszköz segítségével, illetve olvassuk, megtanuljuk a helyesírási szabályokat A magyar helyesírás szabályai című kiadvány alapján.
Pauer Csilla és Kukelné Virsinger Lívia
A szakkör az alsó és felső tagozatos gyerekeknek nyújt lehetőséget a foglalkozásaival. Elsődleges cél, hogy játékos formában, a drámapedagógia alapjait ismertessük meg a gyermekekkel. A drámapedagógia eljárásaival élményszerűbbé, átélhetőbbé tehető a tananyag, tehát a gyermekek játszva tanulnak. A gyerekek részeseivé válhatnak az ismeretek befogadásának, nemcsak passzív szereplői a szakkörnek, hanem alkotói, szerzői is, hiszen az ő meglévő tudásuk, tapasztalatuk, ismereteik, átélt élményeik a garancia erre.
A foglalkozások legfontosabb értéke a légkörében, hangulatában rejlik. A módszer alapfeltétele a bizalom. A gyerekeknek azt kell érezniük, hogy itt szabad tévedni, nem jár érte szidás vagy rossz jegy. A gyerekek megtanulnak oldottan, bátrabban kérdezni. Lehet hibázni, mert az indoklás során mindenki magától jön rá a helyes megoldásra. A színjátszókörben a tananyagtól függetlenül végzünk improvizációs gyakorlatokat, dramatizálást, kreativitást fejlesztő gyakorlatokat.
Pauer Csilla és Kukelné Virsinger Lívia